Veit du

  "Du skulle bare visst, du." sa jeg. Du gløttet opp fra avisa di, sidene med politikk og krig og sykdom og sladder. Du så på meg.
  "Du skulle bare visst." sa jeg igjen, fast bestemt på å få deg til å spørre. Jeg holdt blikket ditt og prøvde å smile det søte smilet jeg hadde øvd meg på, da jeg sto foran speilet og gjorde kinnene enda litt rødere for deg.
  "Skulle jeg det?" spurte du, skjulte nysgjerrigheten inne i deg og lurte meg til å tro at du ikke visste.
  "Ja."
Du leste videre og tenkte nok, tror jeg, at jeg trodde du ikke visste. (Det var jo sant.)
  "Hva skulle jeg visst da?" spurte du omsider, etter å ha lest de samme linjene om Obamas helsereform seks ganger. Du tittet over aviskanten og jeg så blikket ditt og tenkte han veit alt.
Du visste jo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den var fin.

Mvh Fast leser